Travel Food Quote Blogger Gossip Giveaway Event Review Tips Lawak
5/6/12

Jenis-Jenis K.U.T.U....

Assalamualaikum w.t.b. Euww grosss!! munyik pun dah tak sangup nak dengau... Sebenarnya kutu ni ada bermacam-macam jenis, dan kutu ni adalah sejenis hewan yang hidup dia melekap atas kulit kepala pas tu hisap darah... ha aku tak tau le kot-kot ada antara korang yang tak tau apa itu kutukan?? Aku masa kecik-kecik dulu... takut sangat bila mak aku panggil nak cari "telur kutu" sakit wooooo perit kulit kepala bila dia cabut telur kutu...(dulu la... sekarang ni kutu pun tak nak melekat kat rambut aku keh keh keh) ahaks kadang-kadang aku buat-buat tidur... (tapi tak lepeh gak.. kena gak) Ok la.. jom kita ramai-ramai tengok apa kah sebenarnya yang dinama kan KUTU


Ha si "polan" yang berbentuk bulat, macam kumbang ni... namanye KUTU BABI... 
HARAM OOO!!! PEGANG DIA NI... dia idup kat badan2 "bebby ekor pendek tu ler"
eeeeee... tak dapat aku nak bayangkan :P


Yang ini pun adik beradik KUTU gak ni... tapi dia dikenali dengan nama manja dia KUTU RAYAU... penggunaan nama Kutu Rayau ni selalunya di sabitkan dengan orang2 gelendangan (yang tak de tempat tinggal, kerja dia merayau-rayau)


Emmm! Kalau sebut pasal kutu yang ni... sume orang suka berbut-rebut nak giliran awal he he he... yang ini dinamakan DUIT KUTU... sapa yang dapat awal tu mula2 masyuk le.. bila dah lepas turn dia mula la buat2 liat nak bayor kan?? (tapi klw ikut fatwa haram main kutu ni?? betul sila cari sendiri ya info tu)


Yezzaaa yang ni namanya KUTU BABUN... aku pun tak tau la mana datangnya nama KUTU BABUN ni kan?? Mungkin sebab kutu tu duduknya dalam bulu-bulu kat badan Babun tu, itu le yang dapat gelaran ni.. he he he 


Yang ini dinamakan cara-cara "MENCARI KUTU"... cepat sikit... tiga generasi terus.. ha ha ha ko hader ke camni???


Ini la ubat kutu... macam syampoo ko curah kan kat kepala mesti berterabur sume kutu-kutu atas kepala korang tu... tapi sekarang ni aku tak tau la ubat camner yang derang gunakan... 



MORAL OF THE STORY: KALAU TAK NAK KUTU BERUMAH DI ATAS KEPALA RAJIN-RAJIN LA BASUH RAMBUT TU... BARU LA KUTU PUN SEGAN NAK SINGGAH.. HE HE HE 


  • Komen Blogger
  • Komen Facebook

9 Komen:

  1. oh.. kutu! gatalnya kepala aku..

    baru-baru ni, 2-3 bulan lepas. kepala aku bukan main gatal. aku ingat aku perlu tukar syampu. mustahil lah aku kena jangkit kutu.. dgn rambut aku yg kontot ni (eh.. pecah rasia hehe)

    rupa-rupanya anak aku bawa kutu dari taska, rambutnya yg panjang itu aku jumpa telur kutu.. ha!!!

    aku beli syampu bunuh kutu.. kill! kill! kill! hambik kau..

    * er nak main duit kutu?

    ReplyDelete
  2. huhu teringat dulu masa mula duk kampung, sikat kutu laris betul, tapi skrg dah kurang lah.. kutu dah pindah bndar tak..heheh

    ReplyDelete
  3. KUTU BERAHAK pulak apa maksudnya???

    ReplyDelete
  4. Nong: Part aku paling suka ketip kutu tu guna kuku berletup-letup he he he ko ada tak buat camtu??

    ReplyDelete
  5. nasir: bukan kutu pindah kat bandar... orang sekarang ramai yang botak kutu pun tak tau nak bergayut kat mana keh keh keh

    ReplyDelete
  6. Koding: Itu la aku memang nak cari macam mana rupenye si Kutu Berahak.. tak jumpa la pulak... lagi satu ni.. KUTU EMBUN.. HA HA HA

    ReplyDelete
  7. tak sanggup ada kutu atas kepala...gatal giler...

    ReplyDelete
  8. Che Rosliza Che Mat: Gatal gile dan rasa merenyam keh keh keh :)

    ReplyDelete
  9. anak akak masa tadika memang dijangkiti kutu..sampai terpaksa potong rambut panjang curly dia..ni dah darjah dua..ingat xde la berjangkit lagi..tp.....ada jugak.....help....

    ReplyDelete

Copyright © 2014 Pari Pari Putih All Right Reserved